Coraz większa globalizacja oraz współpraca spółek firm i ogromnych koncernów z różnych krajów sprawia, że coraz częściej docierają do nas zagranicznie brzmiące nazwy stanowisk. Jest to rzeczą naturalną, że do rzadko spotykanego zawodu, zapożycza się nazwy z języka obcego (najczęściej języka angielskiego). Takie podejście ułatwia kontakt w międzynarodowym biznesie.

Przykładowe nazwy stanowisk kadry zarządzającej

Najważniejszy w każdej firmie jest Chief Executive Officer w skrócie CEO. To określenie odnosi się do słowa szef wszystkich szefów i dyrektora wszystkich dyrektorów. Pod nim są stanowiska zaczynające się od słowa Chief lub z dodanym słowem Director, które oznacza stanowisko dyrektora. Przykładem mogą to być takie stanowiska jak Chief Financial Officer lub Chief Technology Officer. Są to odpowiednio: dyrektor działu finansów i dyrektor działu technologii. Poniżej nich w hierarchii zarządzania znajduje się kadra kierownicza. Z angielskiego zwana Manager. Można znaleźć tu Business Unit Manager – kierownik oddziału, Human Resource Manager – kierownik działu kadr lub Customer Service Manager – kierownik do spraw obsługi klienta.

Nazwy innych powszechnych lub mniej znanych stanowisk

Jednym z przykładów mniej znanego, lecz ważnego stanowiska jest Key Account Manager. Jest to osoba odpowiedzialna za kontakt z najważniejszymi klientami. W dziale finansowym znajdują się Accountant – księgowa oraz Tax Specialist – osoba odpowiedzialna za sprawy podatkowe. Działy marketingu i sprzedaży oferują zatrudnienie na stanowisku Sales Representative – przedstawiciel handlowy lub Marketing Assistant – pracownik działu marketingu.