Linki prowadzące do twej strony internetowej są jednym z głównych czynników branych pod uwagę przez algorytmy. Każdy link jednocześnie spełnia dwie funkie. Sprawia, że użytkownik lub robot może trafić do twojej strony internetowej. Daje również informacje, że kogoś ta strona zainteresowała na tyle, aby przekazać o niej informacje dalej. Każdy powie, że linki należy zdobywać. Zdobywać w sposób naturalny. Dokładniej ujmując w taki sposób, aby algorytmy uznały je za zdobyte naturalnie. Za takie uznają linki, które mogły wynikać z zainteresowania twą stroną. Na przykład komentarz na forum z linkiem do witryny, artykuł na blogu, w którym jest wspomniana twa strona wraz z linkiem. Innymi dobrymi miejscami na zdobycie linku są katalogi firm lub wizytówki nap.

Dlaczego zdobywanie linków jest konieczne?

Niestety nie żyjemy w hipotetycznym świecie, w którym każdy chętnie umieszcza interesujące go linki oraz nikt nie kupuje linków. Niestety, chociaż Google grozi karami. Własnoręczne zdobywanie linków jest niezbędne. Należy to robić co najmocniej z dwóch powodów. Ponieważ konkurencja też tak robi lub niedługo zacznie. Aby wyrwać się z błędnego kręgu braku zainteresowania. Nikt nie trafi na twą stronę, to nikt nie upubliczni linku do niej. Do strony nie prowadzą linki, nikt nie trafi na stronę. Dlatego warto, a nawet trzeba samemu zadbać o linki zewnętrzne. Należy to jednak zrobić z głową.

Zadbaj o zdrowy profil linków.

Chociaż nikt właściwie nie wie jak profil linków ma wyglądać. Algorytmy Google dokładnie bronią swych sekretów. To możemy przyjąć, że im bardziej różnorodny, tym lepiej. Linki wyłącznie z samych forów internetowych będą wyglądać podejrzanie.

Jakość linków ponad ilością linków

Logika podpowiada, że im więcej linków będzie prowadzić do twojej strony tym lepiej. Częściowo należy przyznać jej racje. Ilość ma znaczenie, ale (zawsze musi być jakieś „ale”), gdy z miejsc wartościowych. Linki ze stron, które algorytmu uznają za podejrzane, mało istotne czy wręcz wylęgarnie spamu przekażą tą złą renom na twą stronę. W ekstremalnych przypadkach duża ilość linków ze słabych stron prowadzi do bana.

Zachowaj pozory podczas linkowania

Jest jeszcze kilka drobniejszych czynników, które mogą zwrócić niechciany rodzaj uwagi algorytmów. Należą do nich:

  • Częstotliwość zdobywania nowych linków – Nigdy nie dodawaj wielu linków w krótkim czasie, aby potem nic nowego się nie pojawiało. Zawsze wygląda to podejrzanie.
  • Co pewien czas zmień IP – Google wie o nas więcej niż przypuszczamy. Dlatego w momencie, gdy algorytmy powiążą zbyt wiele linków z jednym IP. Mogą w nieprzychylny dla nas sposób zareagować.
  • Różnorodne teksty kotwicy – Umieszczanie jednego słowa kluczowego we wszystkich tekstach kotwicach linków jest po prostu podejrzane. Ponieważ jakie jest prawdopodobieństwo, że kilka osób myśli podobnie?